Τι είναι ο αντικειμενοστρεφής προγραμματισμός;
O Αντικειμενοστραφής Προγραμματισμός (Object-Oriented Programming ή OOP για συντομία), όπως λέει και το όνομά του συνδέεται άμεσα με τα αντικείμενα και κατά συνέπεια, όπως θα δούμε και στη συνέχεια, και με τις κλάσεις. Τι είναι όμως ο Αντικειμενοστραφής Προγραμματισμός;
Ουσιαστικά, ο OOP είναι ένας τρόπος οργάνωσης των προγραμμάτων που γράφουμε. Ο τρόπος αυτός οργάνωσης, δεν είναι φυσικά ούτε μοναδικός, ούτε καν ο βέλτιστος. Άλλοι τρόποι οργάνωσης είναι ο διαδικαστικός (procedural ή imperative) και ο συναρτησιακός (functional).
Γιατι Java;
Περιεχόμενο μαθήματος
Εισαγωγή στον αντικειμενοστρεφή τρόπο σκέψης. Αντικείµενα και Κλάσεις. Εισαγωγή στη γλώσσα προγραμµατισµού Java: Χαρακτηριστικά της γλώσσας, μεταβλητές, τύποι δεδοµένων και παραστάσεις. ∆οµές ελέγχου. Χρήση των βιβλιοθηκών της Java. ∆ηµιουργία κλάσεων και κατασκευή αντικειµένων. Συσχετίσεις µεταξύ κλάσεων. Η έννοια της αναφοράς. Κληρονοµικότητα και Πολυµορφισµός. Γραφική ∆ιασύνδεση Χρήση (GUI) και χειρισµός συµβάντων. Χειρισμός αρχείων και εξαιρέσεις. Αντικειµενοστρεφής Ανάλυση και Σχεδίαση µε UML.