ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ Α' ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

ΓΕΩΡΓΙΑ ΛΙΑΚΟΠΟΥΛΟΥ

Περιγραφή

Το μάθημα αυτό έχει ως στόχο να σας βοηθήσει να εμπλουτίσετε τις γνώσεις σας σε διαχρονικά θέματα της Πληροφορικής, να αξιοποιήσετε τους υπολογιστές του σχολικού σας εργαστηρίου ως εργαλεία μάθησης και σκέψης και να διαμορφώσετε κριτική στάση απέναντι στη χρήση των νέων τεχνολογιών στην καθημερινή μας ζωή. Παράλληλα, μέσα από ποικίλες δραστηριότητες που προτείνονται στο βιβλίο, έχετε την ευκαιρία να δημιουργήσετε τα δικά σας έργα, να ανακαλύψετε τις διαχρονικές έννοιες της Πληροφορικής και να ενημερωθείτε για σύγχρονα θέματα της Πληροφορικής.

Περιεχόμενο μαθήματος

Στις μέρες μας ερχόμαστε καθημερινά σε επαφή με Νέες Τεχνολογίες της Πληροφορικής και των Επικοινωνιών (Τ.Π.Ε.). Διαρκώς απαιτούμε πιο σύγχρονες υπολογιστικές μηχανές, με μεγαλύτερη υπολογιστική ισχύ. Αρκεί να σημειωθεί ότι η υπολογιστική ισχύ που έχει μία σύγχρονη παιχνιδομηχανή είναι πολύ μεγαλύτερη από αυτήν που είχαν οι πρώτοι υπολογιστές; οι οποίοι χρησιμοποιήθηκαν για διάφορες επιστημονικές ανακαλύψεις, όπως για την αποστολή του πρώτου ανθρώπου στο φεγγάρι. Αποτελεί λοιπόν ζητούμενο της εποχής μας η αξιολόγηση των προσωπικών μας αναγκών στη χρήση των νέων Τ.Π.Ε., καθώς και η αποδοτικότερη αξιοποίηση των τεχνολογιών που έχουμε κάθε φορά στη διάθεση μας. Η κατανόηση των διαχρονικών εννοιών της Πληροφορικής μπορεί να βοηθήσει προς αυτή την κατεύθυνση. Μέσα από τις έννοιες που διαπραγματεύεται το βιβλίο αυτό προσεγγίζονται τόσο τα θέματα του αυτοματισμού όσο και βασικά θέματα αξιολόγησης των παρεχόμενων από τις εκάστοτε τεχνολογίες πληροφοριών. Εξάλλου η λέξη Πληροφορική (Informatique στα Γαλλικά) παράγεται από την ένωση δύο συνθετικών: της λέξης Πληροφορία και της λέξης Αυτοματισμός (αυτοματική).

Το μάθημα αυτό έχει ως στόχο να σας βοηθήσει να εμπλουτίσετε τις γνώσεις σας σε διαχρονικά θέματα της Πληροφορικής, να αξιοποιήσετε τους υπολογιστές του σχολικού σας εργαστηρίου ως εργαλεία μάθησης και σκέψης και να διαμορφώσετε κριτική στάση απέναντι στη χρήση των νέων τεχνολογιών στην καθημερινή μας ζωή. Παράλληλα, μέσα από ποικίλες δραστηριότητες που προτείνονται στο βιβλίο, έχετε την ευκαιρία να δημιουργήσετε τα δικά σας έργα, να ανακαλύψετε τις διαχρονικές έννοιες της Πληροφορικής και να ενημερωθείτε για σύγχρονα θέματα της Πληροφορικής.

 

Περιεχόμενα μαθήματος

ΕΝΟΤΗΤΑ 1: ΓΝΩΡΙΖΩ ΤΟΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ
Κεφάλαιο 1: Βασικές Έννοιες της Πληροφορικής
Κεφάλαιο 2: Το Υλικό του Υπολογιστή
Κεφάλαιο 3: Εργονομία
Κεφάλαιο 4: Η Ιστορία της Πληροφορίας και της Πληροφορικής

ΕΝΟΤΗΤΑ 2: ΤΟ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ ΤΟΥ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ
Κεφάλαιο 5: Γνωριμία με το Λογισμικό του Υπολογιστή
Κεφάλαιο 6: Το Γραφικό Περιβάλλον Επικοινωνίας (Γ.Π.Ε.)
Κεφάλαιο 7: Προστασία Λογισμικού - Ιοί
Κεφάλαιο 8: Πειρατεία Λογισμικού

ΕΝΟΤΗΤΑ 3: ΧΡΗΣΗ ΕΡΓΑΛΕΙΩΝ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ
Κεφάλαιο 9: Ζωγραφική
Κεφάλαιο 10: Επεξεργασία Κειμένου

ΕΝΟΤΗΤΑ 4: ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ ΚΑΙ ΤΙΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΤΟΥ
Κεφάλαιο 11: Γνωριμία με το Διαδίκτυο
Κεφάλαιο 12: Ο Παγκόσμιος Ιστός-Εισαγωγή στην έννοια του Υπερκειμένου
Κεφάλαιο 13: Αντληση Πληροφοριών από τον Παγκόσμιο Ιστό
Κεφάλαιο 14: Ηλεκτρονικό Ταχυδρομείο

ΕΝΟΤΗΤΑ 5: Ο ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗΣ ΣΤΗΝ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΜΑΣ ΖΩΗ
Κεφάλαιο 15: Χρήσεις του Υπολογιστή στην Καθημερινή Ζωή

Ενότητες

Στην ενότητα αυτή παρουσιάζονται οι Βασικές Έννοιες της Πληροφορικής και το Υλικό του Υπολογιστή. Στη συνέχεια, γίνεται αναφορά στην έννοια της  Εργονομίας και τέλος αναφέρεται η Ιστορία της Πληροφορίας και της Πληροφορικής.

Περιεχόμενα

ΕΝΟΤΗΤΑ 1: ΓΝΩΡΙΖΩ ΤΟΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ
Κεφάλαιο 1: Βασικές Έννοιες της Πληροφορικής
Κεφάλαιο 2: Το Υλικό του Υπολογιστή
Κεφάλαιο 3: Εργονομία
Κεφάλαιο 4: Η Ιστορία της Πληροφορίας και της Πληροφορικής

Στην ενότητα αυτή πραγματοποιείται Γνωριμία με το Λογισμικό του Υπολογιστή και το Γραφικό Περιβάλλον Επικοινωνίας (Γ.Π.Ε.). Στη συνέχεια, γίνεται αναφορά στην  Προστασία Λογισμικού, τους Ιούς και την πειρατεία Λογισμικού.

Περιεχόμενα

ΕΝΟΤΗΤΑ 2: ΤΟ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ ΤΟΥ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ
Κεφάλαιο 5: Γνωριμία με το Λογισμικό του Υπολογιστή
Κεφάλαιο 6: Το Γραφικό Περιβάλλον Επικοινωνίας (Γ.Π.Ε.)
Κεφάλαιο 7: Προστασία Λογισμικού - Ιοί
Κεφάλαιο 8: Πειρατεία Λογισμικού

Στην ενότητα αυτή γίνεται αναφορά στα εργαλεία έκφρασης και δημιουργίας καθώς και στη χρήση τους. Ειδικότερα τα εργαλεία αυτά αφορούν τη Ζωγραφική και την Επεξεργασία Κειμένου.

Περιεχόμενα
ΕΝΟΤΗΤΑ 3: ΧΡΗΣΗ ΕΡΓΑΛΕΙΩΝ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ
Κεφάλαιο 9: Ζωγραφική
Κεφάλαιο 10: Επεξεργασία Κειμένου

Στην ενότητα αυτή πραγματοποιείται Γνωριμία με το Διαδίκτυο. Επίσης, γίνεται αναφορά στον Παγκόσμιο Ιστό και μια Εισαγωγή στην έννοια του Υπερκειμένου. Στη συνέχεια, παρουσιάζεται η διαδικασία Άντλησης Πληροφοριών από τον Παγκόσμιο Ιστό και τέλος, γίνεται αναφορά στο Ηλεκτρονικό Ταχυδρομείο.

Περιεχόμενα
ΕΝΟΤΗΤΑ 4: ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ ΚΑΙ ΤΙΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΤΟΥ
Κεφάλαιο 11: Γνωριμία με το Διαδίκτυο
Κεφάλαιο 12: Ο Παγκόσμιος Ιστός-Εισαγωγή στην έννοια του Υπερκειμένου
Κεφάλαιο 13: Αντληση Πληροφοριών από τον Παγκόσμιο Ιστό
Κεφάλαιο 14: Ηλεκτρονικό Ταχυδρομείο

Στην ενότητα αυτή αναφέρονται οι Χρήσεις του Υπολογιστή στην Καθημερινή Ζωή.

Περιεχόμενα
ΕΝΟΤΗΤΑ 5: Ο ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗΣ ΣΤΗΝ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΜΑΣ ΖΩΗ
Κεφάλαιο 15: Χρήσεις του Υπολογιστή στην Καθημερινή Ζωή

Ημερολόγιο